fbpx
Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Nyt design og skarpere indhold i nyt bladkoncept

Mission Afrikas blad udkommer denne uge i nyt design, med flere sider og med mere indhold i flere genrer.

Nyt design og skarpere indhold i nyt bladkoncept

Mission Afrikas bladabonnenter vil få sig en overraskelse, når henter Mission Afrikas blad i deres postkasser denne uge. Ikke blot er bladet udvidet med fire sider, så det nu er oppe på 20 sider, men der er også sket store forandringer i både design og indhold.

Nyt navn
Det første, der springer i øjnene, er bladets nye navn MAGAZINET, hvor de to første bogstaver, MA, er fremhævet som Mission Afrikas initialer. Dernæst den hvide baggrund øverst, der levner plads og opmærksomhed til et stort forsidebillede. Formatet er også blevet en anelse mindre i højden end det traditionelle A4-format.

Det er Mission Afrikas grafiker Orla Møller, der står bag det ny design, der betyder flere og større billeder, flere indgange til artikler via citatbokse og faktabokse, og den nye gennemående skrifttype, der præger både rubrikker og brødtekst.

Flere genrer
Også indholdsmæssigt er der sket forandringer. Indholdsfortegnelsen er minimeret og flyttet ned sammen med kolofonen på side 2 for at give plads til en god nyhed på den side, der i bladbranchen anses for den vigtigste efter forsiden: side 3.

Indholdet spiller også på flere genrer, hvilket er noget af en kæphest for undertegnede. Det handler først og fremmest om forskel på opinionsstof og redaktionelt stof. Her følger vi traditionen fra sidste blad med at give god plads til generalsekretærens leder, en gæsteklumme og en bagside-appel. På det redaktionelle område er vi med det nye bladkoncept blevet skarpere. Nyheder, reportager og portrætartikler for sig.

Kom med og ind
I det nye MAGAZINET vil læseren komme med på en rejse med partnerkoordinator Hanna Rosenlund Meilandt til Cameroun, hvor en hel landsby danser af glæde over at have modtaget geder som investering til deres familier.

Vi får et indfølende portræt af en moderne missionærfamilie, hvor Thore Eklund rejser Til Vestafrika 80 dage om året, mens hans hustru Mette må varetage forældrerollen over for parrets fire børn derhjemme.

Og vi får sidste nyt fra SAT-7’s arbejde for kvinders rettigheder, vi interviewer missionær Christine Moulna fra Mali om at være både mor og missionær, og vi får en del superkorte nyheder fra verden og hjemmefronten i håb om, at læserne klikker ind på Mission Afrikas hjemmeside for at få flere aktuelle nyheder.

Tag imod og giv idéer
Temaet er Familier på mission, og redaktionen håber, MAGAZINET vil blive taget godt imod og læst af både børn, unge og voksne i de små hjem rundt omkring i Danmark.

Bliv medlem og modtag bladet gratis i din postkasse. Meld dig ind i Mission Afrika for kr. 150,- om året her. Forslag til artikler og temaer kan frimodigt sendes til: