fbpx
Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

MA brand - Grafisk profil og slogan

Mission Afrika arbejder konstant med kommunikationen og har udviklet en ny grafisk profil og slogan - et nyt genkendeligt brand.

Mission Afrika arbejder konstant med vores kommunikation, for at være relevante på et skarpt marked. Vi har ikke de tunge ressourcer til konstant at sidde og modificere og udvikle topmoderne grafiske profiler med mange grafikere og layoutere, fordi vi prioriterer at sende de fleste penge til vore partnere i Syd. Men vores mediegrafiker Orla Fredensborg Møller er superskarp, og ind imellem ryster vi posen. Det begyndte vi på i efteråret 2018.

1) Grafisk profil 

19. juli 2019 offentliggjorde vi Mission Afrikas nye grafiske koncept, da kampagnen for skoler i Centralafrika rullede ud: https://missionafrika.dk/skoleboern/
Vi har valgt en model med skønne billeder primært fra Afrika, men også danske, hvor vi i netværksteamet har arbejdet med streghåndtegninger på billeder og en grafisk udtryksmanual gennem lang tid. Det tager mange timer at udvikle og beskrive, så det sidder lige i skabet. Men vi er stolte af nu at have en speciel Mission Afrika-identitet sammen med det nye slogan: “Gør drømme til virkelighed”. Det er:

  1. Et visuelt udtryk, som alle vil lære at kende og genkende som MA-brandet
  2. Et holdbart koncept, der sætter en ramme og skaber genkendelighed hos alle
  3. Det viser hvad pengene går til… det nytter!
  Gør drømme til virkelighed

2) “Gør drømme til virkelighed”

Vi har alle drømme og mål for vores liv. Nogle er urealistiske og nogle ligger lige foran os og kan nås, hvis vi strækker os og måske hvis nogen hjælper os. Fra sommeren 2019 begyndte kombinerede billeder og tegninger som disse at dukke op i Mission Afrikas kommunikation både på nettet og på tryk.
Ideen til dette format og slogan opstod i et samarbejde mellem Mission Afrikas kommunikations- og netværksteam og konsulent Charlotte Dyhr.
“Vi ønskede at finde frem til essensen af vores arbejde,” forklarer netværksmedarbejder og fundraiser Jakob Stensig Henneberg.
“Hvad er det, vi er gode til? Hvordan hjælper vi vores partnerkirker og de mange mennesker, der er i deres berøringsflade? Det var her vi kom frem til, at vi ønsker at se drømme blive til virkelighed.”
Om det er en lærer eller evangelist, der er brug for, om det er en uddannelse eller en skole, der skal bygges eller en volontør, der gerne vil ud og prøve kræfter med verden, så er Mission Afrika en aktiv medspiller.
“Et slogan kan ikke indkapsle hele vores formål og arbejde,” understreger generalsekretær Henrik Engelbrekt Refshauge.
“Mission Afrikas grundlag, håb, vision og drøm er, at dele evangeliet om Jesus til verden, for Han har selv kaldet alle kristne til det. Det forbliver uforandret vores hovedopgave.”

“Jeg vil udgyde min ånd over alle mennesker…
jeres gamle skal have drømme, jeres unge skal se syner.”
Joels bog 3,1

“Gør drømme til virkelighed” viser, at

  1. Mission Afrika har drømme OG handler. Mission Afrika – gør drømme til virkelighed
  2. Det kan bruges til alle kampagner, frivillige, genbrug, internt mm.
  3. Vi sætter giveren, den frivillige i centrum – gør giveren til helten! Vi har så mange fantastiske frivillige og donorer, som er vores helte! Det er dem, der gør drømme til virkelighed.

Læse mere i lederen fra Magazinet her.

3) Ind imellem laver vi en stor fornyelse. Det skete med Mission Afrikas blad først i 2019, hvor det kom til at hedde MAgazinet, og fik nyt layout.