Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

SAT-7 Kids får 1 mio. flere seere

SAT-7 Kids’ popularitet stiger blandt børn og unge familier i Mellemøsten og Nordafrika. Det har resulteret i nomineringer på internationale tv-festivaler.

SAT-7 Kids får 1 mio. flere seere

En undersøgelse viser, at antallet af seere på børnetv-kanalen SAT-7 Kids er vokset med 21 procent i 2018. På et par år er seerskaren vokset med 1 million seere – fra 4,6 millioner i 2016 til 5,6 millioner i 2018. Væksten har givet genklang i den internationale tv-branche.

’Gavnligt for børnene’
Undersøgelsen er foretaget for SAT-7 af markedsanalysefirmaet IPSOS blandt flere end 22.000 repræsentativt udvalgte respondenter i ni arabiske lande. Ifølge undersøgelsen ser 82 procent af kanalens seere SAT-7 Kids jævnligt. Programmet ”My School” alene havde 1,5 millioner seere i 2018, hvoraf 61 procent fulgte med hver uge.

Langt de fleste indbyggere i Mellemøsten og Nordafrika (MENA) kommer fra en ikke-kristen baggrund. Alligevel mener mere end 80 procent af de adspurgte i undersøgelsen, at SAT-7 Kids er gavnlig for deres børn.

Sådan lyder det i SAT-7’s årsrapport for 2018, som lanceres på den kristne tv-stations partnerkonference på Cypern denne uge. Mission Afrika støtter SAT-7 Kids.

SAT-7 Kids udvalgt til prisuddelinger
SAT-7’s børneprogrammer har vakt international opmærksomhed. I maj 2018 blev SAT-7 Kids-programmet ”Chato” inviteret til at deltage ved Prix Jeunesse International Festival, der er en international børnetv-festival.

Chato er et program, der forsøger at give en stemme til udsatte børn, der lever i fattigdom, og tilbyde dem råd og opmuntring. Programmet blev udvalgt ud af godt 400 børneprogrammer til at deltage i festivalen og blev nomineret i kategorien ”Bedste børneprogram” for sit arbejde for børn i MENA-området.

Chato blev desuden nomineret til Japan Prize, der er en international konkurrence for uddannelsesmedier.

Lovende fremtid
Opmærksomheden har givet SAT-7 international anerkendelse og en potentielt endnu større kontaktflade.

– Vi bruger denne mulighed til at netværke med nøglepersoner i branchen med henblik på fremtidige samarbejder og for at øge kendskabet til SAT-7 og vores arbejde i MENA, lyder det fra SAT-7 Egypts direktør, Albert Fawzi.

– Disse festivaler er en opmuntring for os, mens vi arbejder for at betjene vores unge seere på nye og kreative måder, slutter han.